Usein kysyttyä


Mitä palveluita DiacorPlus-sisältää?
Ensimmäisessä vaiheessa pääset tarkastelemaan palvelusta omat terveystietosi, jotka liittyvät Diacorissa asioimiseen: aikaisemmat käynnit, laboratoriotulokset, saamasi rokotteet ja reseptit. Voit asettaa palvelun kautta myös muistutuksia vanhenevien reseptien ja rokotteiden uusimiseksi. Palvelun kautta saat helposti yhteyden diacorilaisiin asiantuntijoihin. Lääkärit, hoitajat, psykologit sekä ravinto- ja fysioterapeutit ovat vastaamassa terveyteen ja hyvinvointiin liittyviin kysymyksiisi. Voit ottaa yhteyden online-chatillä, joka toimii sekä teksti- että videomuotoisena tai lähettää kiireettömän viestin valitsemallasi asiantuntijalle. Palvelun kautta saat sinulle kohdennettuja, arvokkaita arvoasiakasetuja ja voit lukea ajankohtaisia vinkkejä. Voit myös varata ja perua vastaanottokäyntejä.

Miten kirjaudun DiacorPlus-palveluun? Toimiiko DiacorPlus kaikissa puhelimissa?
Lataa ensin DiacorPlus-sovellus. Se on saatavilla ovelluskaupoista niin iOS-, Android- kuin Windows Phone -älypuhelimille. Tuemme seuraavia käyttöjärjestelmiä: Android 4.1 tai uudempi; iOS 7 tai uudempi; Windows Phone 8.1 tai uudempi; Windows Phone 10. Online-keskustelut ovat mahdollisia vain iOS ja Android –puhelimilla. Online-keskustelut on mahdollista käydä myös videoyhteydellä. Tällöin suosittelemme, että käytössäsi on vähintään 300 kb/s datayhteys. Ensimmäisellä kirjautumiskerralla tarvitset henkilökohtaiset pankkitunnuksesi. Jatkossa voit kirjautua palveluun luomalla pääsykoodilla. Tarvitset pääsykoodia myös jatkaaksesi sovelluksen käyttöä, jos se on ollut käyttämättömänä 15 minuuttia.

Voinko varata ja/tai peruuttaa DiacorPlussan kautta ajan vastaanotolle?
Kyllä, palvelun kautta pääset nettiajanvaraukseemme, jossa voit varata ja peruuttaa ajan. Varaamasi ajat näet palvelun etusivulla ja ajan voit peruuttaa nettiajanvarauksen Omat varaukset-osiosta.

Voiko työterveysasiakas käyttää DiacorPlus-palvelua?
DiacorPlus on suunnattu sekä yksityis- että työterveysasiakkaillemme. DiacorPlus-palvelun kautta saat näkymän omiin terveystietoihin ja voit mm. varata ajan vastaanotolle. Palvelussa olevat maksulliset palvelut voit maksaa joko itse tai käyttää niitä työterveyssopimuksesi mukaisesti, jos työnantajasi on ne sallinut. Ota rohkeasti asia puheeksi työnantajasi kanssa.

Tietoturva ja yksityisyys
Yksityisyytesi ja henkilötietojesi suoja ovat meille erittäin tärkeitä. Potilastietosi tallennetaan CE-merkittyyn potilastietojärjestelmäämme eikä niitä tallenneta missään tilanteessa puhelinlaitteeseesi. Myöskään maksukorttitietojasi ei tallenneta puhelimeesi. Haluamme taata palvelun tietoturvallisen käytön ja siksi palveluun kirjaudutaan ensimmäisellä käyttökerralla henkilökohtaisia pankkitunnisteita käyttämällä. Palvelumme ja siihen liittyvät taustajärjestelmät on auditoitu kolmannen tahon toimesta. Keskustelut asiantuntijoidemme kanssa tapahtuu suojatun yhteyden kautta.  

Mitä tarkoittaa etäasiointi?
DiacorPlus-palvelu tarjoaa etäasiointimahdollisuuden. Me kutsumme sitä yksinkertaisesti keskusteluksi. Voit siis ottaa yhteyden ajasta ja paikasta riippumatta palvelussa oleviin asiantuntijoihimme. Tapoja on kaksi: voit joko lähettää hänelle kiireettömän viestin ja asiantuntija vastaa siihen mahdollisimman pian. Voit myös aloittaa keskustelun online-tilassa olevien asiantuntijoiden kanssa ja saada keskustelutukea ja vastauksia kysymyksiisi saman tien. Etäasioinnin etu on siinä, että voit saada apua kysymyksiisi ilman että poistut kotoa, ilman odotushuoneita. DiacorPlus-palvelussa lähelläsi ovat terveydenhuollon luotettavat ammattilaiset. Tiedät kenen kanssa asioit.

Maksaminen: Lisäsin palveluun maksukorttini. Nyt kortillani näkyy, että Diacor on veloittanut minua 1€. Mitä tämä tarkoittaa?
Kun tallennat palveluumme maksukorttitietosi, kortillesi tehdään 1 € katevarmennus. Varmistamme tällä korttisi toimivuuden. Veloitusta ei tapahdu ja katevarmennus poistuu automaattisesti muutaman päivän sisällä.

Maksaminen: Miten voin vaihtaa maksukortin?
Voit vaihtaa maksukorttitietosi profiilitiedoistasi.

Maksaminen: Mitä jos maksukorttini vanhenee?
Jos maksukorttisi on vanhentunut, se poistuu palvelusta automaattisesti. Tallenna uudet korttitietosi Profiiliisi.

Maksaminen: Voinko lisätä palveluun toisen kortin?
Palvelussamme sinulla voi olla kerrallaan vain yhdet korttitiedot.

Profiilitiedoissani on virhe, mitä teen?
Profiilin tiedot perustuvat Arvoasiakasrekisterissä oleviin tietoihin sinusta. Vielä et pysty itse niitä muokkaamaan, joten laita asiasta viestiä asiakaspalveluumme diacorplus@diacor.fi

Keskustelut: Miten otan yhteyden asiantuntijaan?
Palvelun Keskustelut-osion kautta tavoitat asiantuntijamme helposti ja vaivattomasti silloin kun sinulle sopii. Asiantuntija, joka listautuu "Tavoitettavissa heti" otsikon alla, on online-tilassa ja voit aloittaa keskustelun hänen kanssaan välittömästi. Puhekuplat ja vihreä pallo asiantuntijan nimen yhteydessä kertovat, että hän on heti tavoitettavissa. Jos ketään ei satu olemaan tavoitettavissa heti, voit lähettää valitsemallesi asiantuntijalle viestin, johon hän vastaa pikimmiten, yleensä 1-2 arkipäivän sisällä. Kuva kertoo useimmiten enemmän kuin tuhat sanaa. DiacorPlus-keskusteluun voit liittää kätevästi kuvan. Online-keskustelun voit vaihtaa tarvittaessa myös videoyhteydeksi.

Keskustelut: Milloin DiacorPlus-asiantuntijat voivat auttaa?
Palvelun Keskustelut-osion kautta tavoitat asiantuntijamme helposti ja vaivattomasti silloin kun sinulle sopii. Saat nopeasti neuvoja ja keskustelutukea mieltä askarruttaviin kysymyksiisi. He käyvät oireet kanssasi läpi, antavat sinulle hoito-ohjeita ja neuvovat jos sinun tarvitsee tulla käymään vastaanotolla. Tyypillisiä etäyhteyden kautta hoidettavia tilanteita ovat esimerkiksi tavanomaiset flunssat, kurkkukipu, ihottumat, silmätulehdukset, urheiluvammat ja matkailijan rokotuksiin liittyvät kysymykset. Mieltä askarruttavissa asioissa tukenasi ovat psykologimme, ravintoon liittyvissä asioissa kysymyksiisi vastaa kokeneet ravitsemusterapeuttimme. Muista, että etävastaanotto ei sovellu lääketieteellisiin hätätilanteisiin. Ota yhteyttä omaan hoitavaan lääkäriisi välittömästi mikäli vointisi muuttuu, oireesi pahenevat tai jatkuvat.

Keskustelut: Keitä DiacorPlus-asiantuntijat ovat?
DiacorPlus-palvelun asiantuntijat ovat kokeneita terveydenhuollon ammattilaisia, jotka pitävät myös perinteistä vastaanottoa meillä Diacorissa. Terveyteen ja hyvinvointiin liittyviin kysymyksiin palvelussa vastaavat yleis- ja työterveyslääkärit, terveydenhoitajat, psykologit, fysioterapeutit ja ravitsemusterapeutit.

Olen turkulainen, mutta omia terveystietojani ei näy palvelussa?
Hyvä turkulainen, palvelemme teitäkin piakkoin DiacorPlus-palvelun kautta. Toistaiseksi vain pääkaupunkiseudun Diacor-asiakkaat näkevät palvelun kautta omat terveystietonsa.

Keskustelut: Voinko pyytää reseptieni uusintaa palvelun kautta?
Palvelun kautta voit kysyä neuvoa lääkityksestäsi ja myös uusia tavanomaisemmat reseptisi lääkärin tapauskohtaisen arvioinnin jälkeen. Palvelun kautta on kätevä uusia esimerkiksi allergiaresepti, mutta tarkempaa terveydentilatutkimusta edellyttäviä reseptejä ei palvelun kautta voi määrätä tai uusia.  

Keskustelut: Hinnoittelu ja veloitukset
Hinnoittelumme on yksinkertainen. Maksat kiinteän summan noin 15 minuutin keskustelusta asiantuntijamme kanssa. Ei toimistomaksuja tai muita kuluja - hinta sisältää tarvittaessa reseptin lähiapteekkiisi. Voidaksesi keskustella asiantuntijoidemme kanssa, sinun täytyy ensin tallentaa palveluun luottokorttisi. Veloitamme keskustelun hinnan luottokortiltasi keskustelun päätyttyä. Keskustelun alkaessa kortillesi tehdään katevaraus, joka peruutetaan myöhemmin. Mikäli keskustelu jotain syystä keskeytyy, eikä siihen pysytä palaamaan, emme veloita palvelusta. Lähetämme maksutapahtumasta vahvistuksen sekä kuitin ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Jos sinulle herää kysyttävää veloituksesta, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteessa diacorplus@diacor.fi

Keskustelut: Mitä jos yhteys katkeaa keskustelun aikana?
Yhteyden katketessa, voit käynnistää sovelluksen uudelleen ja jatkaa meneillään ollutta keskustelua palvelun "Keskustelut" -osiosta. Keskustelu on merkitty käynnissä olevaksi. Mikäli keskustelu jotain syystä keskeytyy, eikä sitä pystytä jatkamaan, emme veloita palvelusta. Ota tässä tapauksessa sähköpostitse yhteyttä asiakaspalveluumme diacorplus@diacor.fi.  

Keskustelut: Mistä tiedän milloin asiantuntija on vastannut kysymykseeni?
Voit säätää sovelluksen ilmoituksia puhelimesi asetuksista. Jos sallit asetuksista ilmoitukset, saat viestin puhelimesi näytölle, kun asiantuntijamme on vastannut viestiisi. Saat ilmoituksen myös kun laboratoriotuloksesi on valmistunut ja nähtävillä palvelussa. Lisäksi voit asettaa sovelluksessa itsellesi muistutuksen reseptin tai rokotteen uusimisesta.